Vsi začetniki v tangu so si podobni

Vsi začetniki v tangu so si podobni in vsi napredni plesalci v tangu so napredni na svoj način. Ko ljudje pridejo na tango (ali ko jih tango najde), se vsi počutijo enako nemočni; vsi ugotovijo, da ne znajo hoditi, ne da bi izgubili ravnotežje, in ne znajo objeti druge osebe, ne da bi jim bila glava v napoto. Ugotovijo, da ne morejo hkrati hoditi, se objemati in poslušati glasbe. In ko pridejo prvič na milongo, odkrijejo, da se morajo najprej naučiti, kako gledati na drugo osebo.

Teoretično gledano, bi lahko rekli takole: vsi začetniki pridejo na nadaljevalno stopnjo v enem ali dveh letih, na visoko raven v treh do štirih letih, na mojstrsko raven v petih letih, učitelji tanga pa postanejo v šestem letu ali kasneje. Toda v resnici je to le redko res, razen v delu ‘postanejo učitelji’. Vsi vemo, da številni plesalci obtičijo na nižji nadaljevalni stopnji in je ne presežejo tudi po desetih letih plesa, tisti, ki so ‘zelo napredni’, pa postanejo to v treh letih.

Zakaj se to dogaja?

Če želiš postati balerina, moraš začeti trenirati zgodaj, pri šestih letih, imeti moraš primerno genetsko osnovo, biti moraš muzikalična in imeti moraš ogromno motivacije. Potrebuješ pa tudi zelo motivirane starše. V profesionalnem plesu so začetniki podobni, tako da so tudi napredni plesalci lahko enako podobni. Strokovno plesno izobraževanje je zelo institucionalizirano in se lahko pohvali z visoko kakovostjo in z merljivimi rezultati.

Če želite postati tango plesalec, morate najprej najti začetni tečaj. Tango najde ljudi vseh vrst. Nekateri so muzikalični, drugi ne. Nekateri so gibčni in njihovo gibanje je lahkotno, medtem ko je treba druge spomniti na to, da sploh imajo telo. Nekateri so mladi, nekateri so stari. Nekateri želijo dobro plesati, drugi samo želijo plesati. Koliko jih je začelo plesati, da bi spoznali osebo nasprotnega spola? Koliko, da si jih opomore od razpada zveze? Poleg tega učenje tanga ni institucionalizirano, vsakdo se lahko upravičeno ali ne okliče za učitelja tanga. In tako študenti napredujejo različno hitro in razvijajo svoj ples v različnih smereh. Če pogledate neverjetno bogato paleto stilov v tangu, boste videli bogatost izbire. Opazili boste tudi kompleksnost tanga.

Oglejte si urnik rednih tečajev argentinskega tanga in paket s katerim dobite 12 ur tečajev brezplačno. 

Kako nekdo postane napreden plesalec? Kot na drugih področjih: to si moraš želeti in obenem potrebuješ rutino – študijske vadbe in prakso. Obiskovanje tečajev, ne da bi hodili na milonge, je, kot da bi kupovali letalske karte in si rezervirali lepa potovanja, vendar se nikoli ne bi odpravili na pot. Plesanje na milongah brez obiskovanja rednih tečajev vas bo naredilo odlične le v vaših slabih navadah. Če želite postati dobri plesalci, potrebujete tudi predanost, ne le strast. In seveda dobre učitelje.

V argentinskem tangu v nasprotju s strokovnim plesnim izobraževanjem nimate garancije za dobro poučevanje (ali celo dober ples). Gre bolj za združljivost tega, česar si vi želite in kar vam učitelj lahko ponudi. Tango je na neki način kot pot do razsvetljenja – obstajajo guruji vseh vrst, vi pa boste morali najti pravega zase.

Kaj pomeni biti napreden plesalec v tangu? Menim, da je napreden plesalec tisti, ki je v prvi vrsti muzikaličen in ki hkrati dobro razume tango besedišče, enostavno improvizira, ima dobro tehniko in se je sposoben izboljševati. Napreden plesalec ima dobro držo, udoben in funkcionalen objem in je videti, da pleše z lahkoto. Plesalec pleše sekvence in ne obratno ter varno krmari po plesišču. Plesalka pa ohranja ravnovesje brez pomoči plesalca, zaključuje gibe muzikalično in je s svojimi gibi ‘varna’ plesalka na nabito polnem plesišču.

Resnično napreden plesalec v tangu se je sposoben spustiti na nižjo raven in se prilagoditi soplesalki, da se ta počuti dobro. Če menite, da ste napreden plesalec, vendar se čutite nesposobne plesa z nekom z manj znanja, v resnici niste napredni, ste samo ‘visoko specializirani’. Naučili ste se govoriti o kvantni mehaniki, vendar ste nezmožni razpravljati o vremenu. Če se kot plesalka počutite odlično s plesalci na visoki ravni, vendar ne morete obdržati ravnotežja ali dokončati gibov, ko plešete s kom na nižjem nivoju, potem niste napredna, temveč ste ‘odvisna’ plesalka. Kraljica je kraljica, ni pomembno, s kom govori.

Takšni plesalci so v tangu v manjšini, saj je za pot do te stopnje potrebna velika motivacija. In ker je gorivo za motivacijo interes, sem opazila, da je vsak napreden plesalec res napreden le v nekaterih izmed zgoraj navedenih vidikov. Poznam plesalce, ki so izjemno muzikalični, vendar nimajo dobrega objema, nekateri so odlični v kompleksnih sekvencah, a nezmožni udobne hoje v tangu. Poznam plesalce, ki so zelo prijetni, vendar naravnost nevarni na plesišču.

Oglejte si urnik rednih tečajev argentinskega tanga in paket s katerim dobite 12 ur tečajev brezplačno. 

Obstaja pa še eno zelo pomembno merilo. Napredni plesalec oziroma plesalka je nekdo z ‘osebnostjo’ – tisti, ki ne želi postati kopija nekoga drugega. Resnično napredni plesalci nikoli ne bodo prenehali iskati lastnega stila v plesu.

Opažam pa tudi, da več ko je naprednih plesalcev, bolj si postajajo podobni. To se na primer zgodi, ko učitelj ne more razložiti bistvenih mehanizmov plesa in lahko učenci kopirajo samo zunanjo obliko. To se zgodi tudi, ko se skupnost pretirano identificira z določenim stilom tanga in ta stil šteje za ‘pravi’ tango. Učenci začnejo verjeti, da je to forma, ki jih naredi boljše plesalce, in učitelji ščitijo to formo pred vsem, kar to ni. Zame tango preneha biti tango, ko začne postajati samo forma. Takoj ko v tangu prevzame vlogo formalizem ali nespametna fizična vadba, umetnost tiho zapusti prostor. Forma je bistvena, vendar ni bistvo; bistvo tanga je povezava, in če bomo omejili tango na en slog, bomo zadušili njegov umetniški razvoj.

Oblike se spreminjajo. Izberite svoj tango, vendar pustite druge, da imajo svojega. Če bi bili Bog in bi se iz dolgočasja ali radovednosti odločili ustvariti tango plesalce, ali bi jih vse naredili enake?

V tangu ni pomembno, da ste napreden plesalec, temveč to, da plešete. Gre za to, da najdete sebe v tangu. Za to pa boste morali nenehno iskati povezavo do sebe, kaj je tisto, zaradi česar imate vi radi tango. Edini način, da rastete, je, da si nenehno želite postati boljši.

 

Avtor članka: Veronica Toumanova

Prevod: Dana Popović

Vir v angleščini


Kategorije: TANGO TEČAJI